How I Met Your Mother cancel·lada a La Sexta.

|


La Sexta no funciona. No és cap secret. Però no parlo d'una audiència paupèrrima (que hi és) sinó més aviat d'una manera de funcionar que no em convenç gens ni mica. Primer apuntava molt bones maneres, la intenció de comprar sèries de qualitat i a apostar pels esports era molt bona i per fi semblava que hi havia una cadena que es prenia seriosament a l'espectador. El Mundial de futbol, el Mundial de bàsquet, Prison Break, My Name is Earl, Bones... i How I Met Your Mother. O Como conocí a vuestra madre, tal com li van posar ells. Una magnífica sèrie de bastant d'èxit als EUA, sobretot entre l'audiència d'entre 18 i 40 anys (això diuen els audímetres) que han trinxat de mala manera en tan sols dues setmanes. Van començar posant-la els dilluns en acces prime time (això és, entre les 21 i les 21:30h més o menys), amb una audiència que van considerar pobre (més o menys 1,5% de share) i no van pensar-s'ho ni un moment a l'hora de canviar de dia a la setmana següent, posant-la el dimarts. El segon capítol no va tenir gaire més sort i va quedar-se també en poc més de l'1,5%. Després d'això, han decidit suspendre l'emisió i nosé si la reprendran més endavant. Es pot suposar que sí, doncs dubto que vulguin perdre el que han invertit.
Però la culpa d'aquests mals resultats de qui és? De la serie està clar que no. Em nego a pensar en això. El problema ha estat canviar-la de dia després d'un sol capítol, una pràctica que ja ve sent habitual en aquesta cadena. Quan fas això, l'únic que aconsegueixes és que molts dels que van veure el primer capítol, no se n'assebentin, no puguin veure el segon i per tant acabin emprenyant-se de valent amb tu, sobretot si no és la primera vegada que s'hi troben. La conseqüència final de fer les coses tan malament, és que la gent perdi la paciència i deixi de veure el teu canal. I això és exactament el què passa entre la poca gent que té la sort (o la desgràcia) de sintonitzar La Sexta.
El més curiós del cas és que en aquests moments, per als directius de La Sexta, sembla que un 4% és bo i un 1,5% és molt dolent. És a dir, la diferència entre èxit i fracàs està en un 2,5% de share. Un percentatge massa petit per poder treure conclusions tan ràpidament com ho fan. Segurament que els que es cuiden de la programació de les cadenes en saben molt més que jo sobre aquest tema, però a mi em fa l'efecte que un 2,5% de més o de menys, no està molt lluny del que seria el marge d'error del sistema de medició d'audiències, i per tant, en audiències tan baixes els resultats poden ser massa errònis com per creure'ls inequívocs.
Mentre no se solucioni aquesta pèssima gestió, no arribaran enlloc i poden passar a la història com un dels més grans fracassos del món audiovisual espanyol. De moment sembla que han perdut la poca paciència que tenien al principi i de seguida roden caps (ja s'han carregat el Tres en raya de Carolina Ferre), senyal de que no estan aconseguint el que s'esperaven. Molt hauran de canviar per no enfonsar-se.