Tenir permís de conduïr, o no.

|


Amb l'entrada en vigor dels canvis al codi penal que condemnen a presó a la gent que condueix sense carnet, sembla que es posa de manifest que molta gent conduïa sense tenir-ne.

Però conduïr sense permís de conduïr és perillós? Jo sincerament crec que no, gens. He conegut a gent que no se l'han tret mai i condueixen molt millor que molts que sí que el tenen. El motiu principal és que la persona que s'atreveix a agafar el cotxe sense haver passat per l'autoescola, normalment sol saber conduïr força bé. D'aquests n'hi ha que estan bojos i se salten totes les normes, clar, però també n'hi ha que tenen el carnet que encara estan més benèits. M'he trobat amb avis que condueixen massa lents i no tenen ni idea de com incorporar-se a una carretera, a més de no saber absolutament res de la normativa actual, i aquests tenen tots carnet. M'he trobat també amb nanos joves amb cotxes exageradament potents posant en perill la vida de tothom adelantant on és impossible fer-ho, també amb carnet de conduïr. En definitiva, m'he trobat amb molta gent que condueix amb el carnet de conduïr a la cartera que m'han fet molta por.

Dit tot això, està clar que s'ha de castigar aquells que condueixen sense carnet, perquè sinó ja no cal que se'l tregui ningú. A més és necessàri compensar a tots aquells que sí que ens l'hem tret. Ara bé, a mi que la gent vagi amb carnet o sense, no m'influeix a l'hora de tenir por d'ells quan mel's creu-ho. Hi altres factors molt més determinants.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

En això tens raó, poca però raó perquè al volant hi han veritables besties amb o sense carnet.

El que passa es que crec que al que li treuen i segueix fent el animal algo hi haurà que fer-li, encara que nomes sigui donar-li per cul una mica per ensenyar-li que no es pot enfotre de tothom.

Deivit Tustei ha dit...

Sí, sí, si sel's ha de castigar, això no dic pas que no. I als que els hi han près el carnet, encara més.

Anònim ha dit...

Precisament sobre aquest tema m'han interviuat avui els del Diari de Sabadell i la pregunta era que en pensava de les penes de presó. Sincerament ja ho he dit que de presó res perquè sinó no hi cabran però enviar-los un mes a fer penitencia a la Goodman tampoc estaria malament