Menys foscor, menys accidents.

L'altre dia escoltava als butlletins informatius de RAC1 un "expert" que deia que amb el canvi d'hora "hi havia menys accidents de trànsit nocturns, perquè hi ha menys hores de foscor". Ho deia exactament així. Deu ni do el què arriba a dir segons quina gent sense feina. Clar que això pot tenir una explicació amb més sentit si pensem que el què realment volia dir aquest home, era que normalment hi ha més accidents de nit, i en haver-hi menys hores de nit, doncs hi havia menys accidents.
Sigui com sigui, sembla una altra bajanada per justificar aquests canvis d'hora que sembla que realment no serveixen per res més que per tocar els collons. Perquè si volem equilibrar una mica les hores de foscor i les hores de llum, perquè no fem el canvi al revés? És a dir, perquè no fem servir l'horari "d'hivern" a l'estiu i el "d'estiu" a l'hivern? Ja que de per si a l'estiu es fa fosc més tard i a l'hivern més d'hora, perquè no retrassem l'hora de fer-se fosc a l'hivern i avancem la de l'estiu, i així ho equilibrem una mica? Perquè tots els accidents que ens estalviem a l'estiu, ja els recuperarem a l'hivern amb el sistema actual, no?
En fi, un sense sentit més en el tema d'intentar evitar accidents de trànsit, que s'ajunta a la mesura dels 80km/h en autopistes prop de Barcelona. Com si no sabéssin que els accidents més greus es donen en carreteres secundàries en lamentable estat de conservació. Però tranquils, que tal com deien fa poc les autoritats del trànsit, "les estadístiques de morts a la carretera han baixat en la zona de 80km/h". Cosa que deien agafant estadístiques de només dos mesos. S'han llegit mai un manual bàsic d'estadística aquesta gent? No ho crec pas.

0 comentaris: